streda 6. novembra 2013

Genéve.

Genéve. Lebo sa mi páči, ako sa to mesto volá v originálnej verzii. Naozaj. Lebo milujem francúzštinu. (A skôr či neskôr sa ju naučím.) Lebo Genéve ma očarila. A skúmala by som ju aj viac, keby bol čas a priestor.
Tento príbeh je dlhší a nie som si tak úplne istá, kde má začiatok. Môj erasmus a kamaráti francúzski aj belgickí? Možno to je začiatok. Počúvať francúzštinu v jej čistej krásnej forme je návykové. Počúvať k tomu príbehy o krajine jej pôvodu je túžby-vzbudzujúce.  Tak sa začali moje túžby.
Veľmi dobre si pamätám na ten deň. V marci. Išla som domov z Ružomberka a prijala som Božie pozvanie začať opäť snívať. Lebo viem, príliš dlho som nesnívala ani trošku. Vo vláčiku som otvorila novučičký zápisník a začala som písať. Že snívam o letných cestách. Snívam o pobudnutí v nejakej nemecky hovoriacej krajine. Snívam o tom, že navštívim Francúzsko. Aspoň trošku. Snívam o dlhých cestách vlakom. Snívam o horách a jazerách a obrovských stromoch a krásach nevídaných.
Ako sa dajú takéto kadejakosti spojiť? Stačí jediné slovo. Švajčiarsko.
Keď sa na to teraz pozerám viem, že to bol zázrak. Starostlivosť môjho dobrého Otca. Dotyk Lásky. Rozmaznávanie. Nemala som za celé leto žiadnu serióznu brigádu. Ani predtým. Už dlho nie. A predsa. Mohla som si dovoliť týždňovú dovolenku vo Švajčiarsku. Luxusnú. A ani neviem ako sa to stalo, ale mala som aj dosť peniažkov na to, aby som kúpila filmy. Tak som fotila. Bude to tu po kúskoch celé. Dnes len princezná Genéve.
PS: Mám rada budovky a ulice. To preto.




Prvý pohľad na Genéve. Mal tam byť aj vodotrysk. Ale fúkal vietor, tak ho v ten deň nezapli. Musím prísť zas. 
Moje nádherné kamky. Takto si zabažili na brehu jazierka.

Jedna z takých hlavnejších ulíc. Ale viac neviem. Veľmi sa tam nevyznám.

Kolotooooooč! /radosť/

Domy čarovné. Iba tak si tam žijú.

Keď si uvedomíte, že Boh vám plní sen, ktorý ste ešte nestihli dosnívať. Tak som sa cítila.

Terka ako hviezda.

Smutná katedrála. Príliš prázdna. Iba hra svetla v nej ostala.

Malé námestíčko. S atmosférou. Mimo radikálneho luxusu. 

1 komentár: